Friday, July 1, 2011

Jangan Jadikan Akal Anda Sebagai Hiasan

ASSALAMUALAIKUM...

Mungkin ada yg tertanye ape maksud title tu.. ini sbnrnye saja nak meraban..nak melalut.. skg ni kang tgh hangat ngan isu BERSIH tu.. aku ni bukanlah pro bg mane2 parti politik atau NGO.. aku lbh suke melihat..serius aku ckp aku xnampak releven nya nak adakan BERSIH tu.. apatah lagi mcm yg dh tercatat dulu kali pertama BERSIH wat perhimpunan.. ibu bapa bawak anak2 sama lam perhimpunan.. untuk ape? kesian anak2 yg masih kecil, nape nak di angkut.. nape nak bahayakan diaorang.. kalo dieorg nak berhimpun xpayah la bawak anak2.. mereka terlalu muda untuk ikut aktiviti mcm tu.. terus terang ckp, aku mmg xsetuju bila tgk ada budak2 di kalangan mereka..

selain tu, jalan xyah ckp la..mmg jam gile la nanti, kalo nak wat perhimpunan nape x p satu tempat..cth stadium ke..utk ape berhimpun di jalan2... utk ape? x amik pengajaran ke dr negera jiran kite.. efek ekonomi negara, efek imej negara..hurm.. xkira mana parti politik pun bila aku tgk wat perhimpunan jalanan memang aku x respect..pd aku mencacatkan mata.. maafla korang x suka ngn apa yg aku ckp.. tp itulah yg aku rasa.. pada aku bila cuti ada masa terluang, lbh baik bersama famili.. bersama anak2.. luangkan masa berkualiti dengan diaorg kan lebih bagus.. kalo nak ikut, itu lebih bermakna..anak2 perlukan perhatian kita.. mcm aku, sbg ibu yg bekerja.. masa bersama anak isnin - jumaat mmg terhad.. kdg2 balik kerja dh letih, masak lagi.. mlm msti mengantok, nak layan anak pn mcm tu je.. sdgkan anak2 nak belaian kasih sayang dan perhatian kita.. jd pd hr minggu la aku manafaatkan masa bersama mereka.. layan kehendak mereka.. kesian anak2, mereka harta yang tak ternilai.. kite kne hargai mereka.. mereka lah yang akan doakan kita di akhirat sana.. mereka lah yang kita patut utama kan selain suami/isteri dan ibu bapa kita..

fikir2 kan lah kawan.. menyokong x salah, tp jangan keterlaluan hingga kita abaikan apa yang penting semata2 untuk org lain.. ini hanya satu pendapat ikhlas dari aku.. kalo ada yang terasa maaflah ye..masing2 ada pilihan.. kita tentukan apa yg kita nak kan.. decision is in our hand.. not them.. so think wisely..

No comments:

Post a Comment